– در ابتدا حجم درخت را انتخاب و آنرا به Editable Mesh تبدیل میکنیم.عدد 4 روی کیبیورد را بزنید تا به حالت زیر شی پولیگان بروید و گزینه Ignore backfacing را انتخاب کنید.با اینکار وقتی روی درخت یک پنجره انتخاب باز کنیم، فقط صفخه هایی که قابل دیدن هستند انتخاب میشوند و صفحات پشت، خیر.
– به دیدگاه بالا top بروید و یک پنجره روی درخت انتخاب کنید.با اینکار تمام صفحاتی را که قرار است برف روی آنها ساخته شود، انتخاب کرده ایم.
– حالا گزینه particles را در قسمت سیستم ذره ای (particle systems) برید و گزینه PArray را انتخاب کنید.
– مانند تصویر زیر، تمام گزینه ها را انتخاب کنید.دقت کنید که تنظیماتی را که برای رندر نهایی میخواهید، الان انتخاب کنید زیرا آپدیت کردن تنظیمات آن، معمولا زمان زیادی طلب میکند. اگر درخت شما حدود 3 متر است، اندازه ذره ها باید حدود 0,022m باشد.
– ساخت Mesher
و صبر کنید تا زمان محاسبه آن تمام شود.از زمان محاسبه شما زیاد شد، اندازه سیستم ذره ای را بزرگ تر انتخاب کنید.اگر چه با این کار دقت ساخت برف، پایین میاید.
برای حالت نرمی و هموار شدن برف، از ویرایشگر Modiffier Relax استفاده میکنم:
– حالا به سادگی مش (mesh) را که ساخته اید روی درخت ببرید.
به شما توصیه میکنم که در ابتدا با حجم های کوچک و ذاره های بزرگ، تمرین کنید تا زمان رندرتان کم باشد.بتوانید روی ساخت برف در تری دی مکس، مسلط شوید.
جمع آوری و تدوین: وبسایت خانه سه بعدی